May 15, 2008

BOY PJ PROMOSIKAN TEMPAT MENARIK DI MALAYSIA DALAM KARTUN.




Boy PJ atau nama sebenarnya Noor Azman Samsuddin, Berasal dari teluk intan, Perak. Berbakat besar dalam lukisan kartun, penulisan dan nyanyian.
Karya popular yang dihasilkan ialah Malaysia Meriah dan Pulau Jouy and the gang. Boy Pj pernah berkhidmat dengan berita harian sebagai wartawan. Namun begitu, beliau kembali semula ke GG dan menghasilkan album bersama kumpulan GG Group. GG Group dianggotai oleh Kulat, Aloy, Cik Li,Ramzahurin dan Boy Pj. Album pertama mereka telah mendapat sambutan yang menggalakkan dan dijual melebihi 40,000.Album pertama sebenarnya lebih bertujuan untuk mempromosikan majalah GG. Anda boleh layan youtube -video klip lagu Belek lagilah yang dimuatkan di bahagian bawah blog ini.
Namun begitu album kedua mereka tampil agak berbeza sedikit kerana ianya menampilkan kisah kehidupan dalam masyarakat serta memberikan suntikan moral yang membina.Menerusi album kedua mereka yang masih mengekalkan penerbit Azmeer. Antara lagu yang terdapat dalam album ini ialah Antara Aku dan Jutawan, Minah Dollah, Angkara Siapa, Keroncong Untuk Suparti, Nak Ke Tak Nak, Konkrit Kasih, Yang Nombor Satu, Lagu Biasa dan Hairan.
Akibat pelbagai dugaan melanda dengan ahli kumpulan yang silih berganti. Akhirnya mereka terpaksa akur GG Group terpaksa berpecah dan berkubur. Rata-rata peminat GG Group juga berasa amat kecewa dengan perpecahan kumpulan ini. Bagi anda yang ingin memiliki Album GG Group ia masih terdapat di GG corner -pejabat CESB, Bangsar.
Boy Pj menganggap kumpulan GG Group telah memberi pengalaman berguna kepada dirinya dalam bidang rakaman album dan juga sebagai penyanyi. Boy Pj bersama-sama tiga lagi rakannya iaitu Cik Li, Azam dan Azwin aktif menjalankan perniagaan dalam bidang karikatur di sekitar Lembah Klang.

No comments: